MGA

MGA

MGA

A MGA veterán autókról egy kicsit bővebben.

A Mercedes w 113 egy álom, mondja aki egyszer kipróbálja a Pagodát, azaz a Mercedes 1963-tól 1971 gyártott SL modelljét. Szeretnénk ha ez nem így lenne, de sok  a klasszikus autókat kedvelő ember számára a Mercedes w 113 valóban csak álom marad a  magas ára miatt.  Már 15 éve, hogy bele szerettünk  a Pagodába . Eldöntöttük hogy  csak ezzel a modellel kívánunk foglalkozni. Eljött az idő hogy újra gondoljuk. Az „álom” mellé kerestünk egy „játékot”, ez lett az MG, abból is az MGA. Egy szépen felújított modell ára nem éri el a Mercedes w113 árának harmadát. Az alkatrészeinek ára jóval olcsóbb mint a Mercédeszé és minden megkapható hozzá. Rengeteg tuning alkatrészt kínálnak Angol cégek az MG –hez. Az MGA-t  1955-és 1962 között gyártották. először 1500, később 1600 ccm motorral. Különlegesség volt az úgy nevezett Twin cam, melyből jellemzően kupé készült. Az MGA közel 4 m hosszú, 150 cm széles. Menet tulajdonságai leginkább egy Gokarthoz hasonlíthatóak. Közvetlen kormányzás, gyors gáz reakció (a tesztelt autóban egy 1800 ccm duplatorkú weberrel töltött tuning motor van) Ahogy annak idején az első Mercedes w 113. 230 SL-t saját részemre vásároltam meg, most az MGA-val is így ismerkedtem. Kíváncsi voltam hogy mire alkalmas az autó a mai közlekedési feltételeket figyelembe véve. Következtetés, melyet 2000 km megtétele után levonhattam, hogy az autópályán kívül minden úton kiválóan használható.  Igazi speedster érzés, minden pillanat a vezetésről szól. A volánból mindent látni. Az autó minden sarkát, a műszereket, az utat, és nem utolsó sorban a tájat.  Talán az egyetlen panasz az MGA rugózására lehet. Ez nem volt meglepetés,  hiszen  a lap rugózású  hátsó merev hídon ülve, nyílván más a komfort érzés mint a Mercedesben. Itt jegyezném meg hogy az MGA-val viszont sportosabban kanyarodhatunk mint a Pagodával. Valamit valamiért.
Mercedes W113  230-250-280 SL az álom, az MGA viszont maga a játék.
TOP